Anunturi
17 noiembrie 2011
In data de 17 noiembrie 2011 s-a desfasurat la Venetia evenimentul final care a marcat incheierea proiectului IPRforSEE.
Acest eveniment a reunit partenerii implicati in derularea activitatilor, reprezentati ai IMM-urilor care au participat la actiunile pilot, dar si reprezentanti ai organismelor Uniunii Europene in domeniul proprietatii intelectuale - dl Jeremy Philpott din partea EPO (European Patent Office), dl. Perschke Wawrzyniec – IPR European Commission DG Enterprise and Industry.
Evenimentul a prezentat rezultatele finale obtinute in urma derularii proiectului IPRforSEE si a ocazionat realizarea unei analize si a schimbului de idei privind politicile europene si nationale care vizeaza proprietatea intelectuala. Mai multe informatii privind desfasurarea evenimentului final pot fi citite pe site-ul dedicat proiectului www.iprforsee.eu.
16 noiembrie 2011
In data de 16 noiembrie 2011 s-a desfasurat la Venetia ultima intalnire de lucru a Steering Committee pentru proiectul IPRforSEE. Discutiile au fost centrate pe stadiul desfasurarii pachetului de lucru 5, si anume actiunile pilot. Din rapoartele prezentate de catre partenerii care au desfasurat actiuni pilot a rezultat ca indicatorii propusi in faza de elaborare a proiectului au fost depasiti, in cadrul actiunilor pilot fiind implicate peste 350 de IMM-uri.
21-22 iulie 2011
In perioada 21-22 iulie 2011 Universitatea Ovidius Constanta a gazduit intalnirea de lucru a Steering Committee pentru proiectul IPR for SEE. Intalnirea a urmarit fixarea unor repere privind stadiul implementarii activitatilor proiectului, cu precadere a celor legate de actiunile pilot. O parte insemnata a timpului de lucru a fost dedicata si activitatilor specifice pachetului de lucru 2- Comunicare, diseminarea rezultatelor obtinute constituind o prioritate pentru toti partnerii proiectului.
21-22 februarie 2011
In perioada 21-22 februarie 2011 s-au desfasurat la Vesprem Ungaria intalnirile Coordination Committee si Stearing Committee in cadrul proiectului IPRFORSEE.discutiile s-au axat pe analiza procesului de instruire a operatorilor si stadiul desfasurarii acestui proces in vederea stabilirii actiunilor care urmeaza a fi implementate. Reprezentatii echipei de cercetare a UOC au participat la aceste intalniri si au prezentat un raport privind desfasurarea perioadei de instruire a operatorilor si metodologia ce va fi aplicata pentru testarea cunostiintelor operatorilor care au participat la procesul de instruire.
7-8 octombrie 2010
7-8 octombrie 2010 a fost perioada in care la Kilkis, Grecia s-a desfasurat o intalnire a Steering Committee, gazduita de Camera de Comert din Kilkis. Echipa OUC a participat la aceasta intalnire prin video-conferinta. Intalnirea si-a propus sa ia in discutie diversele aspecte legate de imbunatatirea procesului de dezvoltare a modulelor si a metodologiei de pregatire a BIOs-ilor implicati in proiect, stabilirea unor termene limita viabile pentru lansarea platformei online si a contriburiilor ce revin fiecarui partener, cat si alte aspecte legate de buna functionare a proiectului in general.
Octombrie 2010
Perioada iulie-octombrie 2010 a insemnat pentru echipa UOC implicata in proiectul IPRforSEE un timp dedicat in mare masura dezvoltarii modulelor de pregatire destinate uzului BIOs (Business Intermediary Operators) implicate in program. Modulele ce corespund serviciilor identificate anterior vor fi amplasate pe o platforma online la adresa http://e-learning.iprforsee.eu/course/. Fiecare din cele sase module dezvoltate acopera probleme cheie ale proprietatii intelectuale pentru intreprinderile mici si mijlocii. Desi foarte variate ca abordare tematica, ele au fost dezvoltate intr-o structura unitara ce combina in mod echilibrat prezentarea teoretica si studiul de caz. Operatorii vor regasi in fiecare modul o introducere menita sa le ghideze pasii, o prezentare PowerPoint ce acopera demersul teoretic, materiale suplimentare de pregatire si o sectiune de sudiu de caz. Progresul facut de catre operatori in invatare este cuantificat de catre testele online propuse. Platforma de e-learning ofera si alte functii utile cursantilor : o sectiune forum moderata de coordonatorii modulelor si de catre un expert, legaturi utile, informatii de ultima ora, evenimente viitoare si sectiuni care detaliaza activitatile in desfasurare.
Martie 2010
In perioada 25-26 martie 2010, in cadrul proiectului international IPRforSEE- Intellectual Property Rights for SEE a avut loc o intalnire de lucru a tuturor participantilor la proiect (STEERING COMMITTEE MEETING). Gazda a fost Central Hungarian Innovation Centre, Budapesta (Budaörs), leader-ul pachetului de lucru 4 al proiectului.
La aceasta intalnire au participat si reprezentanti ai echipei de cercetatori ai Universitatii Ovidius, in calitate de partener implicat in proiect si de principal dezvoltator al unor actiuni importante ale proiectului.
In prima zi a intalnirii s-au prezentat obiectivele intalnirii de lucru, au fost discutate conceptele celor 5 servicii inovatoare propuse, au fost discutate aspectele de abordare metodologica si scopurile ca urmeaza a fi atinse. Membrii participanti s-au divizat in grupuri de lucru si au analizat separat diversele probleme pe care le-ar putea intampina implementarea fiecarui serviciu in parte. Au fost avansate idei interesante si s-au descoperit eventuale probleme care ar putea incetini sau impiedica buna desfasurare a implementarii modulelor si s-au gasit solutii.
In a doua zi a discutiilor s-a facut o prezentare a intregului pachet de lucru 4, s-a convenit asupra responsabililor pentru dezvoltarea fiecarei actiuni in parte. Echipa UOC a acceptat sa preia sarcina dezvoltarii platformei e-learning a proiectului si a continutului modulelor destinate pregatirii BIOs, ce vor sta la baza implementarii serviciilor inovatoare. O serie de intrebari si comentarii din partea tuturor membrilor participanti au fost binevenite si au ajutat la clarificarea diverselor etape si a unor eventuale impedimente preconizate. Intalnirea s-a incheiat cu discutarea mai multor probleme de ordin financiar si administrativ legate de proiect.
Decembrie 2009
In data de 4 decembrie 2009, in cadrul proiectului international IPRforSEE- Intellectual Property Rights for SEE, a avut loc la Viena o intalnire a participantilor- IPR Services for SMEs in South East Europe, Steering Committee Meeting, gazduita de AWS (Austria Wirtschaftsservice).
La aceasta inlanire au participat si reprezentati ai echipei de cercetare a Universitatii Ovidius.
Discutiile intalnirii au debutat cu prezentarea fazelor finale ale WP3, au fost discutate pe larg problemele intampinate de fiecare participant in parte, s-au punctat principalele etape parcurse in acest stadiu al cercetarii si rezultatele obtinute. Au fost abordate subiecte legate de managementul general si finaciar al proiectului si s-au luat o serie de decizii menite sa resolve unele probleme intampinate de o parte din participanti. Din discutie nu au fost excluse subiectele legate de comunicare, au fost facute propuneri pentru eficientizarea comunicarii in scopul transmiterii informatiei in cel mai scurt timp posibil persoanelor vizate dintre participanti. Intalnirea s-a incheiat cu o prezentare a pachetului de lucru 4 si cu primele observatii legate de eventualele dificultati previzionate, organizarea lucrului si modalitatile de atingere a obiectivelor propuse.
In data de 3 decembrie 2009, in cadrul proiectului international IPRforSEE- Intellectual Property Rights for SEE, a avut loc la Viena o intalnire a expertilor- Expert Workshop on Innovative IPR Services for SMEs in South East Europe, gazduita de AWS (Austria Wirtschaftsservice).
La aceasta inlanire au participat si reprezentati ai echipei de cercetare a Universitatii Ovidius.
Discutiile intalnirii au debutat cu o introducere asupra proiectului IPRforSEE si a scopului cercetarii. Au fost prezentate primele rezultate ale cercetarii: o analiza a serviciilor pentru proprietate intelectuala in sud-estul Europei. Participantilor li s-a oferit apoi un tipar al serviciilor inovative pentru dreptul de proprietate intelectuala bazat pe evaluarea ofertelor de servicii existente deja in domeniu. S-a facut o evaluare a elementelor de design si o compilatie a noilor servicii inovative pentru dreptul de proprietate intelectuala- urmata de o selectie a acestor servicii inovative. O privire de ansamblu asupra intregiii discutii a incheiat intalnirea.
Mai 2009
In perioada 28-29 mai 2009, in cadrul proiectului international IPRforSEE- Intellectual Property Rights for SEE a avut loc o prima intalnire –Kick-Off Meeting, a tuturor participantilor la proiect. Gazda a fost Camera de Comert din Venetia, leader-ul proiectului.
La aceasta intalnire au participat si reprezentanti ai echipei de cercetatori ai Universitatii Ovidius, in calitate de partener implicat in proiect.
In prima zi a intalnirii toti participantii au avut ocazia sa se cunoasca, s-a facut apoi o prezentare a planului de lucru al proiectului si s-au purtat discutii in amanunt pe marginea fiecareia din cele cinci etape de lucru ale acestuia.
In a doua zi discutiile au continuat pe marginea problemelor legate de managementul proiectului: planul intern de comunicare, stabilirea comitetelor care se vor ocupa de initierea si coordonarea activitatilor proiectului, stabilirea logo-ului, chestiuni legate de bugetul proiectului si probleme conexe.
Intalnirea s-a incheiat cu o ultima privire de ansamblu asupra intregului proiect.